ORICE LOCUITOR ÎȘI POATE FACE VOCEA AUZITĂ DACĂ ȘTIE PROCEDURILE ȘI MOMENTELE ÎN CARE ÎȘI POATE EXPRIMA PUNCTUL DE VEDERE.
ÎN BUCUREȘTI, SERVICIUL DE URBANISM, DIRECȚIA DE URBANISM A PMB ARE RESPONSABILITATEA CONSULTĂRII LOCUITORILOR PENTRU DOCUMENTAȚIILE DE URBANISM CARE SE APROBĂ LA NIVELUL CONSILIULUI GENERAL: PUG, PUZ ȘI PUD-URI DIN ZONELE CONSTRUITE PROTEJATE, DECIZIA DE APROBARE SE IA LA NIVELUL CONSILIULUI LOCAL DE SECTOR, IAR RESPONSABILITATEA CONSULTĂRII PUBLICULUI REVINE SERVICIILOR DE URBANISM DE LA NIVELUL PRIMĂRIILOR DE SECTOR.
• STABILIREA TEMELOR, OBIECTIVELOR PENTRU CARE SE FACE DOCUMENTAȚIA.
• FUNDAMENTAREA ALOCĂRII DE FONDURI (PENTRU INVESTIȚII PUBLICE)
• CONTRACTARE SERVICII DE ELABORARE – CORELARE CU LEGISLAȚIA DE ACHIZIȚII PUBLICE.
• PE WEBSITE-UL;
• LA SEDIUL ADMINISTRAȚIEI PUBLICE;
• AFISĂRI ÎN ZONA PRECONIZATĂ;
• ANUNȚURI DE INTENȚIE CU ILUSTRAREA PROPUNERII (ÎN CAZUL PUD ȘI PUZ).
45 DE ZILE (PUG)
15 – 25 DE ZILE (PUZ)
15 ZILE (PUD)
OBSERVAȚIILE PUBLICULUI SUNT PUBLICATE, ÎN SINTEZĂ, ÎN TERMEN DE 15 ZILE ȘI DEVIN ANEXĂ A DOCUMENTAȚIEI ATRIBUIRII SERVICIILOR PUG.
ÎN CAZUL PUZ/PUD, INIȚIAT DE PERSOANE FIZICE SAU JURIDICE PRIVATE, SUNT PUBLICATE PE WEB- SITE-UL ADMINISTRAȚIEI PUBLICE ȘI SUNT TRANSMISE INIȚIATORULUI, CARE ÎN TERMEN DE 10 ZILE MODIFICĂ PROPUNEREA SAU MOTIVEAZĂ REFUZUL DE A FACE MODIFICĂRI.
• STUDII;
• ANALIZE PE DIVERSE TEME (MEDIU, INFRASTRUCTURĂ, TRANSPORT);
• PROGNOZE – CUM SE VA DEZVOLTA ORAȘUL;
• CERCETĂRI SOCIOLOGICE;
• ANCHETE PRIVIND PERCEPȚIA LOCUITORILOR: IERARHIZARE A PROBLEMELOR; • DEFINIRE A PRIORITĂȚILOR.
• PROPUNERI ÎN PLAN.
• REFERATE DE SPECIALITATE.
• RAPORT TRIMIS CONSILIULUI LOCAL SAU CONSILIULUI GENERAL, SPRE ÎNSUȘIRE / RESPINGERE
AVIZAREA ESTE PROCESUL PRIN CARE AUTORITATEA PUBLICĂ LOCALĂ SE ASIGURĂ CĂ UN PLAN SAU UN PROIECT RESPECTĂ CONSTRÂNGERI DERIVATE DIN DOMENIUL DE ACTIVITATE AL ALTOR INSTITUȚII PUBLICE ȘI ADMINISTRATORI DE ECHIPAMENTE PUBLICE (REGIILE AUTONOME PENTRU REȚELELE EDILITARE).
AVIZELE NECESARE UNEI DOCUMENTAȚII DE URBANISM SUNT CERUTE DE BENEFICIARUL ACELEI DOCUMENTAȚII (ADMINISTRAȚIA PUBLICĂ LOCALĂ) AL CĂREI CONSILIU LOCAL VA VOTA PENTRU SAU ÎMPOTRIVA ACELEI DOCUMENTAȚII.
AVIZELE SUNT OBLIGATORII CÂND SUNT PREVĂZUTE ÎN LEGISLAȚIE ÎN MOD EXPLICIT, DAR POT FI ȘI CONSULTATIVE ATUNCI CÂND SUNT PREVĂZUTE DE LEGE ȘI TREBUIE OBȚINUTE, DAR CONȚINUTUL LOR NU TREBUIE URMAT ÎNTOCMAI. EXISTĂ ȘI AVIZE FACULTATIVE, PRIN CARE AUTORITATEA PUBLICĂ LOCALĂ POATE SOLICITA OPINII UNOR ORGANE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE DACĂ CONSIDERĂ NECESAR.