Auditul spațiului public - Urboteca
18387
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-18387,ajax_updown,page_not_loaded,,qode-title-hidden,footer_responsive_adv,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-10.0,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive
urboteca_metode_cartare_audit_spatiu_public-19

Auditul spațiului public

Este o metodă participativă de evaluare a calității spațiului public. Acest proces implică realizarea unor plimbări ghidate de specialiști în anumite zone și evaluarea cu ajutorul unui focus grup format din cetățeni a unor criterii dintr-o grilă predefinită.

PAS CU PAS…

  1. Definește zona ce va fi analizată și tematica turului realizat cu locuitorii;
  2. Realizează un chestionar ce va fi apoi înmânat participanților la tur;
  3. Identifică potențiali participanți la studiu și stabilește o dată pentru realizarea audit-ului;
  4. Înainte de începerea turului, explică în detaliu participanților modul în care trebuie completat chestionarul și modul în care informațiile vor fi utilizate în cadrul cercetării;
  5. Realizează plimbarea de studiu oprindu-te pe parcurs în puncte cheie;
  6. La sfârșitul plimbării realizează și o scurtă dezbatere pentru a scoate la iveală aspecte ce nu au putut fi comunicate prin intermediul chestionarului;
  7. Colectează chestionarele și transpune-le într-un raport de cercetare ce va fi apoi distribuit către participanții la tur și va servi trasării unor concluzii;
  8. Combină aceste date cu alte tipuri de informații conexe subiectului audit-ului, pentru a trasa direcții de acțiune.

CÂND?

Atunci când ai nevoie să evaluezi percepția utilizatorilor unui spațiului asupra caracteristicilor și problemelor acestuia.

DE CE?

Este crucial ca în evaluarea unui spațiu public să fie reprezentată și percepția utilizatorilor acestuia.

NOTĂ

Este important ca în elaborarea chestionarului să fie definit atât traseul cât și o serie de întrebări cu răspunsuri tip sau grile de evaluare pentru a facilita completarea din mers a datelor. La fel de important este să lași loc și pentru răspunsuri și opinii nestructurate.

OUTPUT

Un raport cantitativ și calitativ asupra percepției locuitorilor cu privire la un spațiu public sau la un anumită modalitate de utilizare al acestuia (e.g. locurile de parcare, evaluarea spațiilor de joacă, etc.)

PAȘII URMĂTORI

Combinarea rezultatelor obținute cu alte metode de studiu și propunerea de soluții.

REFERINȚE

UNELTE