Sonde culturale - Urboteca
18418
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-18418,ajax_updown,page_not_loaded,,qode-title-hidden,footer_responsive_adv,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-10.0,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive
urboteca_metode_cartare_sonde-culturale-37

Sonde culturale

Sunt adevărate ferestre către ritmul și activitățile zilnice al unui subiect dat. Reprezinta o modalitate de a implica activ un subiect în documentarea acțiunilor proprii pe o perioada de timp data și convenită împreună cu cercetătorul. În această perioadă, subiecții au la dispoziție un set de instrumente (camere foto, jurnale) cu care își pot autodescrie acțiunile și activitățile.

PAS CU PAS…

  1. Definește împreună cu echipa ta care este profilul persoanei pe care doriți să o înțelegeți mai bine. De asemenea este important să definiți tipul de mediu de documentare necesar pentru a obține informații relevante. Pentru aceasta luați în calcul atât profilul demografic al participantului cât și tipul de activitate ce va fi documentată;
  2. Pregătește materialele. Ele pot fi digitale sau fizice sau o combinație dintre ele;
  3. Oferă instrumentele agreate grupul de utilizatori împreună cu instrucțiuni clare de utilizare precum și despre data la care vor trebui ele să fie returnate echipei;
  4. Colectează materialele completate și încearcă alături de echipă să grupezi descoperirile pentru a crea un sumar;
  5. Transpune rezultatele într-un scurt raport, o sinteză de autodefinire a propriilor raportări asupra acțiunilor și activităților desfășurate.

CÂND?

Când ai nevoie de informații contextualizate despre viața unui utilizator.

DE CE?

O metodă neinvazivă de colectare a informațiilor necesare procesului de documentare.

NOTĂ

Sunt utile și pentru studiile la distanță iar costurile asociate sunt minime. Caracterul subiectiv al datelor poate crea probleme de interpretare.

OUTPUT

Informații contextualizate despre viața unui utilizator.

PAȘII URMĂTORI

Această metodă poate funcționa foarte bine împreună cu alte metode de cartare sau interviuri.

REFERINȚE

GAVER, Bill; DUNNE, Tony; PACENTI, Elena. Design: cultural probes.interactions, 1999, 6.1: 21-29.

WRIGHT, Peter; MCCARTHY, John. Empathy and experience in HCI. In:Proceedings of the SIGCHI Conference on Human Factors in Computing Systems. ACM, 2008. p. 637-646.

UNELTE

Jurnal, cameră foto, reportofon.